20 January, 2009

Perjuangan Baru Bermula

Oleh: www.sahabatgunung9506.blogspot.com

Benarkah UMNO sudah di ambang kehancuran? Benarkah UMNO siap sedia untuk ditalkinkan? Benarkah UMNO sudah jauh di hati orang-orang Melayu….?

Bagi aku, perjuangan ini baru nak bermula.

Mungkin pelik kerana UMNO itu sendiri sudah 62 tahun di arus perjuangan politik bermula dengan perjuangan Dato’ Onn menuntut kemerdekaan hinggalah ke zaman Pak Lah yang nampak macam 'menyesakkan' dada ahli-ahli UMNO.

Sedarlah… semua yang berlaku pada hari ini bukanlah salah Pak Lah, bukan salah anak dan menantunya, sebagaimana dakwaan beebread pihak tetapi salah kita yang tidak pernah serius dalam perjuangan dan sentiasa berasa selesa dengan kejayaan dan kemenangan kita sebelum-sebelum ini.

Bila dah jadi macam nie, baru nak salahkan Pak Lah, nak salah Khairy tetapi siapa Pak Lah atau Khairy jika bukan kerana pencalonan dan undi-undi kita sebelum ini.

Oleh yang demikian, apa yang berlaku hari ini bukanlah salah Pak Lah atau Khairy. Setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Oleh itu, menjelang Mac ini, marilah kita sama-sama menyusun barisan, bersama-sama membantu Pak Lah sebelum meninggalkan kerusi Presiden dan Perdana Menteri, untuk memperbaiki UMNO dari akar umbi.

Jika selama ini, masyarakat memandang kita sebagai pengamal politik wang, bertekadlah demi katakana UMNO itu, marilah kita sama-sama menolak segala unsur politik dalam memilih kepimpinan yang akan datang.

Itulah sebabnya aku mengatakan perjuangan kita baru bermula. Perjuangan kita menolak Peiping yang lahir hasil amalan politik wang, dan memberikan sokongan padu kepada DS Najib dan barisan kepimpinannya…. Yang bakal kita pilih Mac ini.

Jangan sekali lagi melakukan kesilapan yang sama. Memang selama ini kita tidak pernah belajar dari kesilapan, tapi sampai bila kita tak nak belajar. Sampai UMNO ditalkinkan.

Tidak, aku tidak akan benarkan UMNO ditalkinkan. Aku akin berjuang sehingga ke titian darah terakhir, tapi mampukan aku berseorangan berjuang untuk UMNO. Ternyata, itu retorik semata-mata, tapi jika berjuang bersama-sama pejuang UMNO yang lain, aku yakin UMNO akin kembali di landasan yang sebenar.

Aku yakin, rakyat mahu melihat perubahan drastik pada UMNO. Tapi siapa yang akan meniup semboyan ini? Jangan bermain teka-teki atau sandiwara lagi kerana rakyat dan golongan muda hari ini semuanya dah cerdik-cerdik dan pandai-pandai belaka hasil perjuangan UMNO dan BN juga yang selama melakukan pembangunan yang seimbang, pendidikan yang sempurna, pembangunan modal insan…. Yang akhirnya memakan diri sendiri.

Tapi jangan menyesal dengan apa yang sudah kita buat selama ini. Jangan menyesal membina sekolah-sekolah yang sempurna, yang menyesal membina universiti untuk kecermerlangan anak-anak kita, jangan menyesal untuk semua yang kita dah lakukan selama ini.

Tapi, perjuangan kita baru bermula. Perjuangan membaiki UMNO, agar terus lekat di hati orang Melayu, agar terus mendapat kepercayaan rakan kompenan BN dan seterusnya masyarakat berbilang kaum.

Itulah perjuangan kita. Jika kita bermula dari hari ini, aku yakin apa yang kita takuti akin menjadi kenyataan. Oleh itu, marilah kita bersama-sama mempertekadkan azam, memperkukuhkan barisan, memperbaiki sikap negatif kita untuk memperkasa semula UMNO.

Salam perjuangan buat semua.

Pantai Batu Buruk
K.Terengganu
19 Jan 2009 (11.15pm)

1 comment:

  1. Tuan
    Zaman kepen guna cara jahat dan menghina dengan kartun sudah berlalu.
    Menghina, mencerca itu di tolak oleh org Kuala trg.
    Duit banyak turun tapi tak sampai kebawah...kena siasat kenapa jadi begitu.

    http://bnkterengganu.blogspot.com

    ReplyDelete