15 January, 2009

KARPAL SINGH SANGGAH SIKAP BERMUKA PAS, PKR: Sandiwara lagi ker?


DAP semalam mengancam untuk menarik diri daripada Pakatan Rakyat sekiranya PAS masih mahu melaksanakan undang-undang hudud dan qisas jika pembangkang menerajui negara ini.

Pengerusi DAP Karpal Singh ketika menyatakan perkara itu mengulangi pendirian bahawa hukum hudud dan qisas bukan menjadi dasar DAP dan tidak termasuk dalam manifesto Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum Mac tahun lepas.

Karpal berkata: “...Saya minta PAS dan Anwar menghormati Perlembagaan Persekutuan. Saya sebenarnya terkejut dengan pendirian Anwar yang tidak kukuh dalam hal ini. PAS memang konsisten dengan pendirian mereka sejak dulu lagi tetapi saya tidak menjangka Anwar akan berkata, PKR menyokong Hukum Hudud, walaupun ia hanya membabitkan orang Islam sahaja.....”

Pada pandangan akulah.... nie satu lagi sandiwara Pakatan Rakyat untuk mengaburi rakyat dan pengundi Kuala terengganu menjelang 2 hari sahaja lagi hari untuk pengundi menentukan siapa wakil mereka di Dewan Rakyat.

Sehubungan dengan itu, besarlah harapan agar pengundi Kuala Terengganu terbuka hatinya untuk melihat kebenaran dan sandiwara pihak-pihak tertentu berhubung isu Hudud ini, siapa sebenarnya yang mengkhianati perjuangan dan siapa sebenarnya yang berjuang untuk kesejahteraan rakyat keseluruhannya.

No comments:

Post a Comment